Karaismailoğlu: Ulusal Elektrikli Tren projesinde test süreçleri tamamlandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ‘Milli Elektrikli Tren setinin test süreçlerini tamamladıklarını’ belirterek, “Prototipi 2022 yılında tamamlamayı ve 2023 yılında seri üretimine geçmeyi planlıyoruz” dedi.

Karaismailoğlu “TÜRKSAT 5B uydusunu 19 Aralık sabah 06.58’de SpaceX Falcon 9 roketiyle uzaya gönderiyoruz. TÜRKSAT uydu filosunun en güçlüsü olacak TÜRKSAT 5B, uzay vatanda ve uydu bilgi haberleşmesinde bizi bir üst lige çıkaracak” diye konuştu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, TBMM Genel Kurulu’nda, Bakanlığının 2022 Mali Yılı Bütçesi’nin sunumunu yaptı. Bakanlığı’nın çalışmalarını, projelerini ve gayelerini anlatan Bakan Karaismailoğlu, “İnsanımıza iş, aş, eğitim, toplumsal ve kültürel zenginlikler taşıyacak demiryollarını, karayollarını, havalimanlarını, deniz yapılarını, haberleşme sistemlerini inşa ediyoruz” dedi.

‘2 BİN 149 KILOMETRE YENİ SINIR YAPTIK’

Bakan Karaismailoğlu, “Demiryollarında birinci kez dizaynları yerli olan, demiryolu araçları ve ekipmanları üretmeye başladık. 1213 kilometresi Yüksek Süratli Tren (YHT) olmak üzere, toplam 2 bin 149 kilometre yeni çizgi yaptık. Demiryolu ağımızı 12 bin 803 kilometreye çıkardık” açıklamasında bulundu.

Bakan Karaismailoğlu, Kuzey sınır olarak belirtilen Çin-Rusya (Sibirya) üzerinden Avrupa’ya gerçekleşen yıllık 5 bin blok trenin yüzde 30’unun geçişini Türkiye’ye kaydırmak için çalıştıklarını açıkladı.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu’nun kapasitesini 2024 yılı sonunda 3 milyon yolcuya ve 20 milyon ton yük taşımaya yükseltmeyi hedeflediklerini duyuran Bakan Karaismailoğlu, “Ulaştırma ve Lojistik Master Planı çalışmaları kapsamında planladığımız projelerle karasal nakliyecilikte demiryolunun hissesini birinci etapta yüzde 5’ten yüzde 11’e çıkarmayı hedefliyoruz. 4 bin 7 kilometre süratli tren, 357 kilometre konvansiyonel çizgi olmak üzere toplam 4 bin 364 kilometre sınırımızın imal çalışmalarına devam ediyoruz” dedi.

Süratli tren projelerinde kıymetli başarılara imza attıklarını savunan Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

“Yolcu ve yük nakliyatını birlikte gerçekleştireceğimiz süratli tren projelerimizin yanı sıra konvansiyonel sınırlarımızda da güzelleştirme çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. Lojistik çalışmalarımız kapsamında, demiryollarımızı, limanlar ve havalimanlarına bağlıyoruz. Yatırımlarımızdaki demiryolu hissesini, yüzde 48’e yükselttik. 2023 yılında da yüzde 63’e çıkaracağız. Demiryollarında 2021 yılı yük taşıma gayemiz 36,5 milyon ton. 2023 yılında 50 milyon tonun üzerine çıkacağız. Türkiye, bölgesel yük nakliyeciliğinde değerli bir ticaret hacmine sahip, bu potansiyeli lojistik merkezler yaparak daha da artıracağız.”

‘2022 YILINDA ULUSAL ELEKTRİKLİ TREN RAYLARDA OLACAK’

Saatte 160 kilometre sürate sahip Ulusal Elektrikli Tren setinin test süreçlerini tamamladıklarını duyuran Bakan Karaismailoğlu, “2022 yılında Ulusal Elektrikli Tren raylarda olacak. 225 km/saat suratında Tren Seti Projesi tasarım çalışmalarını da tamamladık. Prototipi 2022 yılında tamamlamayı ve 2023 yılında seri üretimine geçmeyi planlıyoruz. 2035’e kadar yaptığımız planlamada demiryolu araç muhtaçlığımız 17,4 milyar eurodur” açıklamasında bulundu.

5G HABERLEŞME ŞEBEKESİ PROJESİ

Bakan Karaismailoğlu konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Uçtan Uca Yerli ve Ulusal 5G Haberleşme Şebekesi Projesi ile elektronik haberleşme altyapısında dışa bağımlılığımızı ortadan kaldıracağız. Önümüzdeki devirde 6G, Yüksek Süratli Türkiye’nin kablosuz hudut sistemi olacak. E-Devlet Kapısı’nı kullanan kişi sayısı 57 milyonu aştı. Vatandaşlarımız artık kamu binalarına gitmeden yalnızca tek tıkla, birçok hizmete çarçabuk erişebiliyor. 369 metre ile Avrupa’nın en yüksek kulesi olan İstanbul’un yeni simgesi Çamlıca Kulesi’nde, ‘Dünyada bir ilki’ gerçekleştirerek, tek noktadan 100 FM yayını ile radyolara hizmet vermeye başladık. Bağlantı ve haberleşmede tüm yenilikleri halkın hizmetine sunarak, gençlerin her türlü bilgiye daha süratli ve sağlıklı halde ulaşabilmesi için çalışıyoruz.”

’19 ARALIK SABAHI UZAYA FIRLATIYORUZ’

‘Türkiye’de bağlantı altyapısının geleceğe uygun biçimde kurulmasına katkı sunacak’ TÜRKSAT 5A’yı hizmete aldıklarını bildiren Bakan Karaismailoğlu, “TÜRKSAT 5A, 3 kıtaya yayılan geniş coğrafyada televizyon ve bilgi haberleşme hizmeti veriyor. Beşinci kuşak haberleşme uydularından bir oburu olan TÜRKSAT 5B’yi geçtiğimiz günlerde teslim aldık. TÜRKSAT 5B uydusunu 19 Aralık sabah 06.58’de SpaceX Falcon 9 roketiyle uzaya gönderiyoruz. TÜRKSAT uydu filosunun en güçlüsü olacak TÜRKSAT 5B, uzay vatanda ve uydu bilgi haberleşmesinde bizi bir üst lige çıkaracak. Ulusal Haberleşme Uydumuz TÜRKSAT 6A’nın ise montaj, entegrasyon ve testleri Ankara’da devam ediyor. Böylelikle haberleşme uydusu üretebilen 10 ülke ortasında yer alacağız” bilgisini paylaştı.

KANAL İSTANBUL

Kanal İstanbul Projesi’nin, dünya deniz nakliyeciliğine yeni bir soluk getireceğini savunan Bakan Karaismailoğlu konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Türkiye’nin denizlerdeki lojistik hakimiyetini artıracak Kanal İstanbul ile ulaşım dalı ve denizcilik alanında yeni bir çağın kapısını aralıyoruz. Günümüzde yılda ortalama 43 bin geminin geçtiği İstanbul Boğazı’ndaki gemi trafiğindeki artış, teknolojik gelişmeler sonucu gemi boyutlarının büyümesi, dünya mirası İstanbul üzerinde büyük baskı ve tehdit oluşturuyor. 54 iskelede günde 500 bin yolcu taşıyan kent içi vapur ve feribotlar için de çok önemli kaza riski kelam konusu. Dünyadaki ticaret hacmi ve bölge ülkelerindeki gelişmeler dikkate alındığında boğazdan geçen gemi sayısının 2035 yılında 52 bine, 2050’li yıllarda ise 78 bine ulaşacağı öngörülmektedir.”

İstanbul Boğazı’na alternatif bir su yolunun planlanmasının zarurî hale geldiğini aktaran Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, “Kanal İstanbul kapsamındaki birinci ulaşım köprüsü Sazlıdere Köprüsü’nün temelini atarak projemize başladık. Tekrar başka ulaşım geçişi olan; Halkalı-Kapıkule Süratli Tren çizgisi inşaatı kapsamında Halkalı-Ispartakule ortası demiryolu çizgisi projemizi de Kanal’ın altından tünel ile geçecek halde planladık. Çalışmalara başladık” dedi.

Bakan Karaismailoğlu, Bakanlığının 2022 yılı toplam bütçe ödeneğinin yaklaşık 71 milyar TL olarak öngördüklerini açıkladı.