OIağanüstü toplanan RTÜK’ten Tele 1’e para ve yayın durdurma cezası

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’a hakaret ettiği gerekçesiyle tutuklanan Sedef Kabaş’ın davaya husus olan kelamları sarfettiği Tele 1’e ceza vermek için fevkalâde toplanan RTÜK’ten karar çıktı. RTÜK’ün CHP’li üyesi İlhan Taşçı toplantıda alınan kararlarla ilgili şu açıklamayı yaptı:

“RTÜK, Sedef Kabaş’ın kelamlarıyla “toplumu kin ve düşmanlığa tahrik ettiği” savıyla Tele 1’e % 5 idari para, 5 defa de program durdurma cezası verdi. Uğur Dündar’ın RTÜK Lideri Şahin’i eleştirmesi nedeniyle de yüzde 3 idari para cezasına oyçokluğuyla hükmedildi.

RTÜK kararı uyarınca Demokrasi Arenası programı 5 kere yayınlanamayacak. Program 1 aylığına kapatılmış oldu! Tıpkı periyotta Uğur Dündar da ne TELE1’de ne de ayrıca bir kanalda program yapamayacak. İşte niyet özgürlüğü, işte söz özgürlüğü. Siz misiniz RTÜK liderini eleştiren.

TELE1 bu yıl içinde yasanın 8/1/b bendinden bir ceza daha alırsa bu kere kanalın yayını 10 gün boyunca durdurulacak; RTÜK’ün belirlediği yayınları yapacak. Kanal 3. Kere tıpkı unsurdan ceza alırsa lisansı iptal edilecek. Yani fişi çekilecek ve kanalın ekranı büsbütün karartılacak!

Harika toplantıda, Selçuk Tepeli’nin ana haberde AKP Genel Liderinin icraatına yönelik tenkitleri nedeniyle Fox TV’ye “toplumda özgür kanaat oluşmasını” engellediği teziyle % 3 idari para cezasına hükmedildi. Karar oyçokluğuyla alındı. Cezaların toplamı 6 milyon lira

RTÜK, hükümetin son günlerde sanatçı, aydın ve gazetecileri maksat alan siyasetinin cezalandırıcı aparatına dönüştü. Fikir ve söz özgürlüğü ile televizyonların özgürce yayıncılık yapması için ortam sağlaması gereken RTÜK, basın özgürlüğünün önündeki en büyük pürüze dönüştü.”

OKAN KONURALP: GÜLÜMSEYİN

RTÜK’ün CHP kontenjanından seçilen üyesi Okan Konuralp da Twitter hesabından cezaları duyurduğu iletilerini “Sezen Aksu’nun yorumladığı Kemal Burkay’ın dizelerine atfen son kelamım: Hiç merak etmeyin!İklim değişecek,Akdeniz olacak. Gülümseyin!” notuyla bitirdi.

RTÜK’ÜN AÇIKLAMASI

RTÜK’ün harika toplantıda Sedef Kabaş’ın kelamları birinci gündem unsuru olarak ele alındı. Masadaki birinci rapor, Tele 1 ekranındaki son açıklamaları nedeniyle tutuklanan Sedef Kabaş hakkındaydı.

RTÜK İzleme Uzmanı raporunu, Anayasa, 6112 sayılı Yasa, Basın Kanunu ve Avrupa İnsan Hakları Kontratı ile memleketler arası içtihatlara dayandırdı.

Yasal metinlerde geçen kanıyı açıklama ve basın hürriyetinin muhakkak kurallar altında kullanılmasının mecburî olduğunun belirtildiği uzman raporunda, bu özgürlüğün “başkalarının haklarının korunması” maksadıyla sonlandırılabileceğine vurgu yapıldı.

Raporda, Basın Meslek Unsurları doğrultusunda, yayınlarda bireylerin ve kuruluşların prestij ve saygınlığını ihlal edecek, onları küçük düşüren, aşağılayan yahut iftira niteliği taşıyan sözlere yer verilmemesi gerektiği anlatıldı ve Sedef Kabaş’ın kelamlarına program sunucusunun rastgele bir müdahalede bulunmamasının ‘medya hizmet sağlayıcı kuruluşlardan beklenen kamusal yayıncılık sorumluluğu ile bağdaşmadığı’ olarak değerlendirildi.

Tele 1, birebir programın diğer bir kısmında bu defa Uğur Dündar, Merdan Yanardağ, Musavat Dervişoğlu ve Engin Altay’ın kelamları nedeniyle rapora husus oldu.

RTÜK, programda “toplumsal çatışmayı körükleyecek formda halk ortasında ‘öteki’ yaratacak söylemler” tespit etti. Üst Heyet, yayında ‘hasmane bir üslupla iktidarı destekleyenlerin amaç gösterilmesini ve toplumda makul bir bölüme karşı kin ve düşmanlığı tahrik eden söylemleri’ yasaya alışılmamış buldu.

RTÜK ayrıyeten, moderatör Uğur Dündar’ın “Bunu yazıyoruz bir kenara… merak etmeyin. Biz de notlar alıyoruz. Gün gelir keser döner sap döner, hesap da döner. İşte o vakit onun hesabı sorulur.” ve Merdan Yanardağ’ın “bir gün devran değişecek…bu totaliter rejimin sorumluları yargı istikametinde halkın önünde ve tarihin önünde hesap verecekler.” tabirleriyle ötekileştirilen kitleyi tehdit ettiğini ileri sürdü.

Tele 1’e bu münasebetle yüzde 3 idari para cezası verdi.

RTÜK toplantısında iktidarı eleştiren FOŞ Ana Haber sunucusu Selçuk Tepeli’nin de “bilgi ağır olmak yerine his yoğun” habercilik yaptığı ve şahsî kanaatlerini ön plana çıkardığı ileri sürüldü.

RTÜK İzleme Uzmanı raporuna, Selçuk Tepeli’nin yorum ve değerlendirmelerini objektif ve istikrarlı bir halde sunmak yerine polemiğe varan kelamlar ve üslup içinde, vakit zaman sesini yükselterek müstehzi denilebilecek nitelikte, yer yer abartılı el kol ve parmak hareketleriyle aktardığını yazdı.

Üst Konsey da uzman görüşünü tasdik ederek FOX’a üst sondan idari para cezası müeyyidesi uyguladı. (HABER MERKEZİ)

Kaynak: Gazeteduvar

Bir cevap yazın

Your email address will not be published.